• po więcej zdjęc zaobserwuj mojego bloga
  • Witam serdecznie na blogu!
  • "Pasje Weroniki" to więcej niż pasja

14 maja 2020

„Las na granicy światów” - Holly Black


Cześć Kochani! Dziś przychodzę do was z nową recenzją książki od wydawnictwa Jaguar. „Las na granicy światów” została napisana przez Holly Black - amerykańską pisarkę książek fantasy. Tym razem autorka przenosi nas do magicznego świata elfów. Serdecznie zapraszam was na recenzję książki.


Tytuł oryginałuThe Darkest Part of the Forest
Autorka: Holly Black
Data wydania: 2020-04-15
Liczba stron: 400
ISBN: 978-83-7686-881-3
Wydawnictwo: Jaguar
Seria: First
Tom: 0
Kategoria: Fantasy

Opis książki z okładki: „Miasteczko Fairfold to jedno z tych niewielu miejsc, w których magia nieznacznie przenika do naszej rzeczywistości. Od czasu do czasu ktoś znika bez śladu, ale takie wypadki zdarzają się najwyżej raz czy dwa razy w roku, no a poza tym dotyczą wyłącznie turystów. Jednak tego roku z serca okolicznej puszczy wyłania się ponura groza. Odkąd ktoś strzaskał szklaną trumnę, w której spoczywał śpiący królewicz, apokaliptyczna bestia imieniem Rozpacz zagraża wszystkim mieszkańcom miasteczka. Pewna dziewczyna, o imieniu Hazel, która znajduje niezwykły miecz, niezbyt dobrze pamięta, co robiła przez ostatnich pięć lat. Okazuje się, że musi czym prędzej przypomnieć sobie kilka istotnych faktów, dotyczących żelaza i marchewek… Czy zdoła? Jeśli nie zdąży, miasteczko czeka zagłada smutniejsza niż śmierć… Teraz jedyna nadzieja w Hazel, jej muzykalnym braciszku oraz w pewnym zabójczo przystojnym elfie.” Źródło: empik.com


Wszystko w tej książce jest dziwne, nietypowe i szalone - bo czyż nie jest dziwnym skakanie po czyjejś trumnie i organizowanie na niej imprezy? Książka opowiada o elfie, który od zawsze śpi w szklanej trumnie, ale pewnego dnia znika. Las na granicy oddziela dwa światy- z jednej strony baśniowy, elfówy a z drugiej strony świat śmiertelników. W tym drugim mieszka nie do końca zwyczajna rodzina, która od pokoleń współpracuje z elfami... Autorka wprowadza nas w tajniki tajemniczego paktu... ale do końca jednak nie zdradza o co w nim tak naprawdę chodzi. Książka jest wprowadzeniem do trylogii "Okrutny książę", dlatego część bohaterów pojawia się także w kolejnych książkach tej autorki. Sama kolejność publikowania serii jest ciekawa- "Las na granicy światów" jest wstępem do "Okrutnego księcia", który został wydany jako pierwszy, co za tym idzie, bohaterów "Lasu na granicy światów" będą kojarzyć wszyscy czytelnicy "Okrutnego księcia".

Osobiście nie jestem fanką historii o elfach. Na samym początku czytało mi się tę książkę naprawdę trudno, jednak z czasem akcja się rozkręciła. Książkę oceniam na 6/10, jest idealna dla miłośników książek o elfach oraz trylogii „Okrutny książę”, zaciekawi także fanatyków fantasy.

Istotne jest to, że nieznajomość części trylogii nie jest żadną przeszkodą w poznaniu tej historii. Wręcz przeciwnie, stanowi ona bardzo ciekawy wstęp do świata elfów, który lepiej poznacie czytając kolejne książki autorki.


Wydawnictwo Jaguar

Czytaliście tą książkę? Albo może już całą serie? Jeśli tak, jakie macie wrażenia? Spodobała Wam się ona? Kojarzycie już twórczość Holly Black? Koniecznie podzielcie się w komentarzach!

Bardzo dziękuje wydawnictwu Jaguar, za możliwość przeczytania książki!


Buziaki z Bawarii,

Blogger | Instagram | YouTube | Pinterest | VSCO
Recenzja „„Las na granicy światów recenzja, recenzja, „Las na granicy światów”,  Wydawnictwo Jaguar, Jaguar książki, książki jaguar wydawnictwo,  Holly Black

22 komentarze:

  1. Nie znam totalnie tej książki i osobiście też nie przepadam za efami. Ale to coś zawsze innego niż popularne wilkołaki i wampiry :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka mi się bardzo podoba, ale sama historia niezbyt mnie zachęciła :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zanm tej książki i autorki chyba tez nie i raczej nie jest to książka dla mnie, wolę realistyczne hitorie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak szczerze mowiąc, to jest faktycznie trochę dziwna. I raczej się na nią nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest śliczna, ale historia jakoś bardzo mnie nie zaciekawiła, chociaż jeśli książka wpadnie w moje ręce to dam jej szansę, bo ogólnie lubię fantastykę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi inaczej i trochę zwariowanie. Szklana trumna? Brzmi trochę znajomo, bo jeden z fryzjerów kiedyś w takiej sypiał 🤭🤭🤭

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie wchodziłam w świat elfów, ale zrobię to z wielką przyjemnością. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię elfy od czasów czytania Hobbita i Władcy Pierścieni. Może być ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię fantastyczne książki, więc myślę, że mogłaby mi się spodobać! ;)
    Buziaki, mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawie, sam pomysł na fabułę jest chyba dosyć oryginalny :) Intryguje również postać głównej bohaterki. Z chęcią bym kiedyś sięgnęła, może tego lata?

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki co prawda nie znam ale okładka przyciąga uwagę

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze lubiłam fantasy, ale już długo nic nie czytałam z tego właśnie gatunku. Chyba muszę wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za tego typu tematyką, więc może dlatego nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce. Za to moja przyjaciółka jak najbardziej chetnie by ją przeczytała.
    Pozdrawiam cieplutko xoxo

    Niallerkaa

    OdpowiedzUsuń
  15. ta książka jeszcze przede mną, mam nadzieję, że nie długo uda mi się ją przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tematyka totalnie nie moja, ale za to wizualizacja i okładka tej książki jest cudna ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Od połowy to już Tak się wyciągnęłam, bo byłam ciekawa zakończenia, które było całkiem niezłe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Szkoda, że książka nie wywołuje tzw. efektu Wow i nie zapisuje się na dłużej w pamięci czytelnika.
    Choć Hobbita i Władcy Pierścieni oglądałam. Dla niektórych może być ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam wszystkie 4 książki Holly Black. Tamtej serii spodobał mi się dopiero 3 tom tak naprawdę. W przypadku tej - zapoznałam się z pierwszym i pewnie skuszę się też na kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  20. O widzę, że znalazłam coś dla siebie. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale to jest do nadrobienia. Poza tym okładka jest super.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna recenzja książki, chyba skuszę się na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku: Każdy komentarz jest mile widziany. Jeśli masz pisać komentarz typu "Super post" + link do siebie, nie pisz go w ogóle. Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte. Jeśli spodoba Ci się mój blog-zaobserwuj, będziesz na bieżąco. Każdy komentarz bardzo mnie motywuje do dalszego działania. Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem który usuwam. Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Miłego czytania, i dziękuje za odwiedzenie :) Buziaki, Weronika

Szablon