• po więcej zdjęc zaobserwuj mojego bloga
  • Witam serdecznie na blogu!
  • "Pasje Weroniki" to więcej niż pasja

16 września 2019

9 przydatnych skrótów klawiaturowych


Na co dzień stajemy przed wyzwaniem pisania na klawiaturze, to w pracy do szkoły, to posta, maila bądź zwyczajne wiadomości ma mediach społecznościowych, a czemu by nie ułatwić sobie prazy z szukaniem narzędzi do przerabiania tekstu jak można użyć skrótu? Takie proste, a ile czasu zdobędzie się poprzez łatwe skróty klawiaturowe. Jak typowy skrót klawiszowy typu "ctrl + z" który niekiedy ratuje nam życie kiedy coś przez przypadek usuniemy.

Ctrl + B - pogrubienie

Ctrl + I - kursywa

Ctrl + U - podkreślenie

Ctrl + F - wyszukiwanie słów

Ctrl + T - otwiera nową kartę w przeglądarce

Ctrl + S - zapisywanie pliku

Ctrl + A - zaznaczenie zawartości całego okna

Ctrl + Tab - przemieszczanie się między otwartymi oknami/programami w prawą stronę

F5 - polecenie ''odśwież''


Używacie na co dzień skrótów, jeśli tak których najczęściej?

Buziaki z Bawarii,
Weronika

14 komentarzy:

  1. Ojj, ja ctrl+z używam prawie non stop, haha. Bardzo mi się przydaje :) A tak to raczej z innych skrótów nie korzystam, wolę klikać :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych używam "ctrl+s", czasem "ctrl+a". Oprócz mi bardzo się przydaje "ctrl+p", jest dużo szybszy. Nigdy nie mogę zapamiętać tego, który otwiera nową kartę w przeglądarce. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. f5 mi się przyda, bo często mi się zawiesza laptop haha
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze mówiąc nie używam żadnego z przedstawionych skrótów :)
    Bardzo interesująca tematyka wpisu.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oczywiście ctrl+c :D Tych nie używam i raczej mi się nie przydadzą.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O, dobrze wiedzieć, dzięki!^^
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałam o tych skrótach, teraz będę z nich korzystać hehe. Ciekawy blog, zostaję na dłużej pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz ja nawet nie wiedziałam o tych skrótach :D To dla mnie totalna nowość :D
    Super pomysł na wpis :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkich w sumie używam, chociaż mam kilka z których najczęściej korzystam. Twój wpis z pewnością nie jednej osobie może się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  10. W czasach kiedy chodziłam do szkoły to pamiętam uczyłam się tych skrótów. Teraz zupełnie nie pamiętam jak ich używać

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie pamiętałam o tych skrótach. Twój post jest dobrym przypomnieniem dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto znać takie skróty klawiaturowe, bo na pewno znacząco ułatwiają one pracę przy komputerze. Ja korzystam z nich regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Skróty dobrze mi znane głównie ze względu na to, że jestem po informatyce, ale były też bardzo przydatne podczas pracy w korporacji gdzie bardzo liczył się czas :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku: Każdy komentarz jest mile widziany. Jeśli masz pisać komentarz typu "Super post" + link do siebie, nie pisz go w ogóle. Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte. Jeśli spodoba Ci się mój blog-zaobserwuj, będziesz na bieżąco. Każdy komentarz bardzo mnie motywuje do dalszego działania. Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem który usuwam. Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Miłego czytania, i dziękuje za odwiedzenie :) Buziaki, Weronika

Szablon