• po więcej zdjęc zaobserwuj mojego bloga
  • Witam serdecznie na blogu!
  • "Pasje Weroniki" to więcej niż pasja

27 marca 2020

„Silence” - Natasha Preston

Cześć Kochani! Dziś przychodzę do Was z nową recenzją książki którą przeczytałam w ostatnim czasie, Przez aktualną sytuację z Coronavirus mam dużo czasu aby czytać zaległe książki. Dziś przedstawiam wam pierwszy tom serii Silence od Natasha Preston. Jest to książka młodzieżowa, która skrada serce wielu czytelników, ale czy skradła również moje serce dowiecie się czytając poniższą recenzje.


Tytuł oryginału: Silence
Data wydania: 2012-10-19
Liczba stron: 360
ISBN: 9788372296986
Wydawnictwo: Feeria Young
Kategoria: literatura młodzieżowa
Czy wyobrażasz sobie, że nie mówisz od jedenastu lat tylko dlatego, że sama tak zadecydowałaś? Czy wyobrażasz sobie, że w tym samym czasie dorastasz, chodzisz do szkoły, poznajesz osoby, na których Ci zależy, a jednak ciągle milczysz? Oakley nie mówi: boję się, boli mnie, nie chcę, kocham cię, mamo ani tato. Ani jednego słowa. Lekarze załamują ręce i nikt nie wie, dlaczego nagle zamilkła. Tylko ona wie, co sprawiło, że cena, jaką płaci za bycie dziwadłem jest i tak niższa niż cena za powiedzenie prawdy, w którą i tak nikt nie uwierzy. Przez te wszystkie lata myśli, że tylko cisza może ją ochronić. Nawet miłość i wsparcie Cole’a nie wystarczają, by wyciągnąć ją z tego kokonu. Aż do pewnego dnia… źródło: lubimy czytać


Prawie szesnastoletnia Oakley zamilkła w wieku okołu pięciu lat, nikt tak naprawdę nie wie dlaczego nastolatka nie odzywa się. Jej rodzice, przyjaciel Cole oraz jej rodzeństwo robi wszystko aby odkryć prawdę, co tak naprawdę jej się stało. Istnieje tysiące teorii od zachłyśnięcia się ością z ryby, po strach przez odzywaniem się, a nawet, że straciła głos. Lekarze, rodzina, a nawet jej najlepszy przyjaciel, Cole nie są w stanie jej pomóc. Dlaczego? Ona sama postanowiła nie wypowiedzieć już żadnego słowa. Boi się, że skrywana przez nią tajemnica mogłaby zagrozić jej rodzinie. Oraz, że nikt jej nie uwierzy. Przyjaźń Oakley i Cole'a zaczyna powoli przeradzać się w coś więcej.

„Moje milczenie było odpowiedzialne za szczęście mojej rodziny. Cisza była moim więzieniem.”

Szczerze mówiąc, nie wiem co o tym wszystkim sądzić. Nie będę tu zdradzać nic konkretnego ale powiem Wam, że mimo, iż wszystko jest naprawdę logiczne to boli mnie jedno. Tyle czasu czekałam na punkt kulminacyjny. On nadszedł i skończył się za szybko. Chciałabym, żeby zakończenie było jednak troszkę obszernej opisane. Już w połowie książki mogłam się domyśleć co się jej przytrafiło, dlaczego przestała mówić. Autorka ciekawie opisała historię złamanej przez los dziewczyny, lecz nie jest to pozycja, która chwyta za serce i wyrywa je z piersi i prosi się o więcej. Podjęto tu bardzo poważny temat, lecz czegoś mi brakuje w tej książce... Mimo to warto samemu przeczytać i samemu się przekonać.

Książkę oceniam na 5,5/10. Jest to lekka książka do przeczytania w jeden dzień. Jednak jeśli oczekujesz czegoś więcej oraz akcji, to nie wiem czy się Ci książka spodoba.

Znacie już Silence albo kojarzycie już Natasha Preston oraz jej twórczości? Jeśli czytaliście już tą serie, co o niej sądzicie? Dajcie znać w komentarzach!


Buziaki z Bawarii,


66 komentarzy:

  1. Wydaje się to być dobra książka dla dziewczyny w wieku bohaterki. Niestety mam już dwa razy tyle lat i nie czuje tego klimatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie książka jest w klimacie młodzieżowym. Więc nie sądzę, że by wpadła w gusta starszych czytelnikom.

      Usuń
  2. Chyba nie będę czuła już młodzieżowych klimatów ;) Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie do końca czuję ten klimat. Fabuła wydaje mi się lekko naciągnięta. Książki raczej nie zakupię, ale skoro mówisz, że jest to tytuł lekki, pisany łatwym językiem, to kto wie czy, jeżeli zobaczę ją w bibliotece lub na półce kogoś ze znajomych, to czy nie przeczytam.
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru,
    DrzDrzazga - surykatury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, fabuła jest lekko naciągnięta. Na przeczytanie nudy idealna!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Nie wyobrażałabym sobie jak bym mogła od tak zamilknąć jestem wielką gadułą. I przyznaję się gadam nawet sama do siebie ! Ale książka ciekawi bo dziwi mnie co mogło się wydarzyć w zyciu 5 letniego dziecka że już więcej się nie odezwało.
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie mnie też ten fakt zainteresował, dlatego sięgnęłam po tą pozycje.

      Usuń
  5. Nie znałam wcześniej twórczości tej autorki.
    Pozdrawiam Wiktoria
    www.blogwiktoriaslota.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ja miałam już możliwość przeczytania kilku jej książek.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Nie jestem przekonana, czy przypadłaby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten książki na pewno nie przeczytam. Szkoda mojego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wędrówki po kuchni27 marca 2020 20:55

    To chyba pozycja skierowana raczej do młodzieży, ale zapowiada się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje - jest bardziej skierowana do młodzieży.

      Usuń
  9. Książka prezentowała się naprawdę ciekawie, jednak nie przepadam za przewidywalnymi historiami.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tak sądziłam - jak widać. Zawiodłam się.

      Usuń
  10. Ciekawy pomysł z tym nie mówieniem przez 15 lat ale chyba wystarczy mi Twój opis :) pozdrawiam z Mazowsza! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, ciekawy pomysł. Jednak byłoby to trudne.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Szkoda, że ta książka wypada tak przeciętnie, bo sam opis był naprawdę zachęcający. Może mimo to kiedyś spróbuję dać tej powieści szansę, jednak na pewno nie będzie to mój priorytet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie też tak sądziłam, myślałam, że będzie coś wow. Jednak tak się nie stało.

      Usuń
  12. Całkiem ciekawa książka, z chęcią ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Historia sama w sobie brzmi ciekawie, nie miałam książki u siebie, wiec trudno mi powiedzieć coś więcej
    Pozdrawiam, MAda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, historia wydaje się ciekawa. Ale jest taka sobie.

      Usuń
  14. Interesuje mnie rozwiązanie tej zagadki, dlaczego główna bohaterka nagle przestała mówić...

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znałam wcześniej twórczości tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta pozycja chyba nie jest dla mnie, chyba kręci mnie trochę inna tematyka. Mimo to, bardzo fajna, lekka recenzja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. I haven't heard about this book yet, thank you for sharing it. Sounds interesting
    https://www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Corona break is perfect time for reading of books, so maybe :)

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Ciesze się, koniecznie daj znać jak przeczytasz :)

      Usuń
  19. O dziwo może by mnie książka zainteresowała :D Gdyż ja prawie w ogóle nie czytam i rzadko co mnie przekonuje

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się. Jak po nią sięgniesz koniecznie daj znać co o niej sądzisz!

      Usuń
  20. Z początku książka wydaje się bardzo ciekawa, ale jak dalej czytam Twoją recenzję to mam wątpliwości. Bardzo cenię sobie w powieściach element zaskoczenia, najlepiej taki, który wciśnie mnie w fotel, a tutaj wydaje się tego brakować. Szkoda, bo brzmi to jak niewykorzystany potencjał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie mi brakowało tego elementu, też tak sądzę!

      Usuń
  21. Nie czuję potrzeby sięgania po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka choć młodzieżowa porusza wiele poważnych tematów, z którymi spotyka się wiele młodych kobiet. Również liczyłam na coś więcej. W drugim tomie dzieje się trochę więcej, na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugiego tomu jeszcze nie zaczęłam, waham się. Warto?

      Usuń
  23. Jako mlodziezowka mysle ze to ciekawa ksiazka, ja jednak szukam juz czegos innego )

    OdpowiedzUsuń
  24. Oo kurcze, brzmi trohę creepy, ale kto wie, może kiedyś przeczytam. Tak nie odzywać się od 5 roku życia aj.

    Pozdrawiam! :)
    AleksandraCzaja.Blogspot.Com

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubie ksiazki, ktore latwo sie czyta, dobre mlodziezowki, zwlaszcza kiedy nie mam ochoty sie wysilac umyslowo :D Zaciekawilas mnie, chetnie przeczytam i wyrobie sobie opinie. Pozdrawiam! :)

    http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawiłaś mnie tą książką :) Co sprawiło, że główna bohaterka zamilkła? Muszę przeczytać i poznać odpowiedź.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Matko, człowiek musi mieć silną psychikę, zeby od tak po prostu zamilczeć na wieki :o nie znam pozycji, ale chodzi mi po głowie trauma, która została jej (np. gwałt przez kogoś) albo zastraszanie przez kogoś bo mogła znać czyjąś tajemnice :o powiedz, dlaczego przestała mówić? ;o

    OdpowiedzUsuń
  28. Mimo wszystko przeczytałabym, bo zaciekawił mnie opis ;)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja raczej się obracam w zupełnie innych klimatach, tak więc tak czy inaczej chyba nie jest to pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zawsze tego typu historie bardzo mnie ciekawiły więc może to rzeczywiście cos dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety nie czytamy książek :) ta wydaje się całkiem okej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Powinna być fajna, ale bardziej dla młodzieży ;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiem, czy to ta ksiażka, ale czytałam kiedyś coś z tym motywem :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Z jednej strony fabuła brzmi wręcz komicznie, ale z drugiej jest intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawa recenzja ;) ale raczej ksiżka nie dla mnie. Ja wolę bardziej romanse
    https://gabrielakita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Całkiem dobra fabuła książki :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Thank you for your recommendation :)
    I will be looking into it :)

    https://www.ecoislogical.com

    Nathalie

    OdpowiedzUsuń
  38. U mnie to też czas czytania tego co od dawna zaległo na pólce :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Książkę ogólnie kojarzę i nawet dość sporo o niej czytałam. Ale, no właśnie, nie miałam szansy czytać jej i pewnie to w najbliższym czasie się nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku: Każdy komentarz jest mile widziany. Jeśli masz pisać komentarz typu "Super post" + link do siebie, nie pisz go w ogóle. Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte. Jeśli spodoba Ci się mój blog-zaobserwuj, będziesz na bieżąco. Każdy komentarz bardzo mnie motywuje do dalszego działania. Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem który usuwam. Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Miłego czytania, i dziękuje za odwiedzenie :) Buziaki, Weronika

Szablon